Funkcję Sekretarza sprawuje mgr Izabela Charmuszko
tel: 55 249 72 10
email: sekretarz@godkowo.pl
Sekretarz Gminy - zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
1) opracowuje projekt regulaminu organizacyjnego urzędu i przygotowuje projekty jego zmiany,
2) nadzoruje prawidłowe wykonywanie zadań przez Referat Organizacyjny,
3) sprawuje nadzór nad przeprowadzaniem służby przygotowawczej oraz organizowaniem egzaminu kończącego tę służbę dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,
4) prezentuje nowo przyjętych pracowników,
5) koordynuje działania referatów urzędu,
6) sprawuje nadzór nad referatami, w tym zakresie opracowuje corocznie plany i zakresy kontroli oraz przedkłada je wójtowi do zatwierdzenia,
7) opracowuje i przedkłada wójtowi do zatwierdzenia plan nadzoru nad gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz sprawuje nadzór nad jego realizacją,
8) prowadzi kontrolę wewnętrzną i dokumentację kontroli zewnętrznej,
9) przeprowadza okresowe oceny kwalifikacyjne podległych bezpośrednio pracowników,
10) sprawuje nadzór nad pracownikami przygotowującymi materiały pod obrady rady lub jej komisji,
11) współpracuje z sołectwami i zapewnia udział pracownika urzędu na zebraniu wiejskim,
12) odpowiada za prawidłowość załatwiania skarg i wniosków,
13) dba o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników i usprawnianie metod pracy w urzędzie,
14) odpowiada za przestrzeganie przepisów związanych ze stosunkiem pracy,
15) nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań dotyczących promocji gminy,
16) we współpracy z referatami i jednostkami organizacyjnymi opracowuje materiały promocyjne dotyczące gminy do folderów, czasopism, informatorów itp.
17) współpracuje z innymi jednostkami samorządowymi, instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz mediami,
18) nadzoruje przygotowanie przez pracowników urzędu gminy projektów zarządzeń wójta,jak również czuwa nad ich wykonaniem,
19) nadzoruje wykonanie uchwał rady,
20) rozstrzyga spory kompetencyjne między pracownikami na tle realizacji zadań urzędu,
21) wykonuje inne obowiązki w granicach udzielonego przez wójta pełnomocnictwa,
22) nadzoruje przygotowywanie informacji do BIP Urzędu Gminy w Godkowie,
23) prowadzi rejestry: zarządzeń, upoważnień, oświadczeń wójta,
24) współdziała z instytucjami zajmującymi się funduszami pomocowymi i upowszechnia wiedzę o możliwościach ich wykorzystania we wspólnocie samorządowej Gminy, nadzoruje pozyskiwanie przez Gminę środków pomocowych, w tym pochodzących z UE,
25) przeprowadza kontrole wewnętrzne w zakresie nadzorowanych spraw oraz nadzoruje procedury kontroli zarządczej w urzędzie i jednostkach organizacyjnych,
26) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.